Kamis, 15 Juni 2017

Resepi pizza vegan sempurna dengan kentang goreng

Pizza musim panas yang segar dengan kentang goreng. Kerak emas yang lazat adalah bintang, dan ia dihiasi dengan krim, kentang goreng panggang, tomato ceri segar dan pesto pasir halus. Vegan dan kacang soya.

Saya tidak akan mengalahkan semak belukar hari ini kerana, lelaki, pizza ini dengan kentang goreng. Ia adalah yang paling utama. Dan anda perlu tahu mengenainya, seperti, SEKARANG.

Saya tidak boleh mengambil semua kredit untuk itu kerana bintang pizza ini adalah keranjang yang sangat cantik. Ia adalah emas dan nipis dan rangup dan kenyal di sekeliling tepi. Dan ia sangat beraroma, anda mungkin mahu memakannya sendiri. Saya telah membuat banyak kerak sepanjang tahun, tetapi saya perlu mengatakan, ini yang mengalahkan mereka semua. Dan ia tidak benar-benar mengenai bahan-bahan kerana bahan-bahan tidak berbeza daripada apa-apa resipi pizza yang lain: ia adalah teknik yang menjadikannya pemenang.



Saya dapati resipi kerak ini dalam buku baru Chris Bianco, Bianco. Ia belum keluar, tetapi seorang kawan mendapat salinan terlebih dahulu dan berkongsi dengan saya bertuah. Bianco, jika anda belum tahu, adalah pemilik Pizza Bianco di Phoenix, Arizona, dan terkenal dengan pelbagai tajuk - pembuat piza yang paling dihormati di Amerika Syarikat, superstar pizza, pizzaiolo terbaik di negara ini . Satu perkara yang pasti: lelaki ini tahu pzizanya.

Resipi untuk kerak pizza tak tertandingi ini sudah di luar sana untuk melihat dunia, terima kasih kepada laman web Martha Stewart, tetapi saya harus mengatakan bahawa buku itu sendiri memukau: Saya tidak melihat penulisan makanan begitu menggembirakan di peringkat umur. Ia sentiasa menjadi pengalaman yang lazat untuk membaca kata-kata seseorang yang benar-benar tahu dan suka makanan, dan buku ini memberikan tingkap ke dalam hati dan teknik tuan pada seninya. Takeaway adalah ini: memasak benar-benar bukan mengenai mengikuti resipi, ia tentang menggunakan resipi sebagai pedoman untuk melakukan dengannya apa imaginasi dan kepakaran anda akan membiarkan anda.

Saya mengikuti resipi kerang Bianco ke tee, tetapi saya melepaskan imajinasi saya dengan topping, sementara masih tidak berlebihan. Saya mahu kerak ini menjadi bintang. Jadi saya muncul pada beberapa kentang goreng panggang, segar, hijau, pesto cheese parsley dan kacang mete, dan satu tan tomat ceri. Mereka sempurna dengan kerak yang luar biasa ini.

Bagi anda dengan anak-anak, budak saya tidak dapat mencukupi. Begitu juga Desi, yang cenderung bersandar acuh tak acuh ketika datang ke pizza (benar-benar, apa yang salah dengannya?)

Ciao! Dan Hari Ibu Happy kepada semua ibu di luar sana.

Bahan-bahan

Untuk kerak pizza, buat empat kerak - anda boleh menyimpan tambahan untuk kemudian (berdasarkan resipi Chris Bianco):

  • 2 1/4 sudu teh (1 paket) yis kering aktif
  • 2 cawan air suam
  • 5 hingga 5 1/2 cawan tepung roti
  • 2 sudu garam laut
Untuk parsley pesto:
  • 1/3 cawan kacang mete mentah
  • 1 cawan pasli
  • 2 ulas bawang putih
  • 1/2 sudu kecil serai lada merah
  • 2 sudu besar yis pemakanan (pilihan)
  • 2 sudu besar jus lemon atau limau
  • 1 sudu besar minyak zaitun dara
  • Garam secukup rasa
Untuk topping:
  • 20-30 kentang tembikai, separuh separuh
  • 1 sdt minyak zaitun
  • Garam dan lada hitam tanah secukup rasa
  • 20-30 tomato ceri, separuh
  • Beberapa daun pasli
Arahan

Buat kerak:
  1. Letakkan yis dan air suam dalam mangkuk besar atau mangkuk pengadun berdiri. Biarkan ragi "bunga" supaya anda tahu ia masih hidup.
  2. Tambah tiga cawan tepung dan kacau perlahan sehingga semuanya digabungkan. Tambah dua lagi cawan dan garam masam dengan lembut sehingga anda mempunyai adunan sedikit lekat tetapi tidak sangat lekat. Jika perlu, tambahkan separuh cawan tepung. Saya tidak memerlukannya. Bianco melakukan menguli dengan tangan, tetapi saya melakukannya di pengadun berdiri saya. Jika anda menggunakan pengadun berdiri, campurkan pada tetapan kelajuan terendah anda.
  3. Setelah doh itu bersama-sama, keluarkannya ke permukaan yang terapung dan menguli dengan tangan. Untuk melakukan ini, tampangkan doh ke bawah dan regangkan doh dalam arah bertentangan dengan kedua tangan dan kemudian lipat ke atas. Lakukan ini kira-kira 15 kali. Gunakan adunan pengaduk untuk memudahkan mengumpul doh.
  4. Selesai dengan menguli dengan tangan selama kira-kira 10 minit sehingga anda mempunyai bola halus adunan.
  5. Letakkan adunan itu di dalam mangkuk yang ringan, beralih sekali untuk melapisi bahagian atas dengan minyak. Tutup dengan bungkus dan letakkan di tempat yang hangat untuk dua kali ganda, kira-kira dua jam.
  6. Setelah adunan telah meningkat, keluarkannya ke permukaan yang terapung dan bahagikannya menjadi empat buah yang sama. Bentuk masing-masing ke dalam bola dan tutup ringan dengan tepung. Tutup dengan tuala dapur dan biarkan bola berdiri selama satu jam lagi. Saya mendapati bahawa ini menjadikannya sangat mudah untuk mengendalikan doh pizza, dan menghasilkan banyak rasa.
  7. Sekitar sejam sebelum membuat piza anda, panaskan ketuhar anda ke penetapan tertinggi - ia adalah 500 darjah F dalam ketuhar saya. Letakkan batu pizza atau jubin seramik tak bertali di rak tengah, jika anda mempunyai mereka.
  8. Semasa ketuhar panas dan adunan pizza sedang berehat, buatkan kentang jari. Toskan kentang dengan minyak zaitun, garam dan lada dalam mangkuk, dan tersebar di satu lapisan pada lembar penaik, potong ke bawah. Ketuhar anda sudah pemanasan, jadi gunakannya untuk memanggang kentang. Letakkan mereka selama 15 minit dan keluarkan garpu-lembut dan emas.
  9. Buat pesto dengan meletakkan semua ramuan dalam pemproses makanan dan pemprosesan menjadi tampal kasar. Ia akan kelihatan sebagai pengering kecil daripada pesto kerana kita tidak menggunakan banyak minyak zaitun, tetapi tidak mengapa.
  10. Sebelum anda mula membentuk pizza anda, bungkus dua bola doh dalam bungkus berpekat dan letakkannya di dalam beg ziploc dan penyejuk untuk hari yang lain.
  11. Bentuk baki dua bola adonan pizza ke dalam bulat atau segi empat tepat pizza menggunakan tangan anda. Begitulah cara Bianco menerangkannya, dan saya cuba mengikut arahan dengan teliti: Memegang pinggir atas 1 bola doh di kedua-dua belah tangan, biarkan bahagian permukaan sentuhan bawah permukaan sentuh. Berhati-hati bergerak di sekeliling tepi untuk membentuk bulatan, seolah-olah memutarkan roda. Pegang doh di belakang tangan anda, membiarkan beratnya meregangkannya ke pusingan 12 inci.
  12. Saya membakar pizza saya pada lembaran pembakar. Letakkan kerak berbentuk pada helai dan tambah topping. Saya melelehkan separuh pesto pada setiap pizza, kemudian perlahan-lahan tekan di fingerlings. Bakar dalam ketuhar panas selama 10 minit atau sehingga segar dan keemasan. Jika anda mempunyai kulit pizza, anda boleh membakar secara langsung batu pizza.
  13. Keluarkan pizza dari oven dan tambahkan tomato ceri dan pasli. Potong dan panaskan.

Share this

0 Comment to "Resepi pizza vegan sempurna dengan kentang goreng"

Posting Komentar